95 % af vores kunder anbefaler NemmeHjemmesider for brugervenlighed og god support! Klik her og prøv helt gratis...

Det skal du gøre, hvis dit fly er aflyst


af 1234 12-08-2019 Vist: 1564 gange.

Kend dine rettigheder og muligheder for erstatning eller kompensation, når dit fly er aflyst.

 

Hvis du ombookes kan flyselskabet have pligt til at betale for dit hotel, samt transport til og fra hotellet, hvis du på grund af flyaflysningen er nødt til at overnatte - eller til at give dig dine penge tilbage og kompensation. Eventuelt telefonopkald og e-mails skal flyselskabet også tilbyde dig, hvis det er nødvendigt.

 

Har du ret til kompensation?

Du har ret til kompensation, hvis din flyafgang bliver aflyst, medmindre:

 

  • Du har fået besked om flyaflysningen mindst to uger før afrejsetidspunktet.
  • Du er blevet ombooket, og om ombookingen overholder en række tidsgrænser.
  • Flyaflysningen skyldes usædvanlige omstændigheder, eksempelvis dårligt vejr eller uvarslet arbejdsnedlæggelse.

 

Kompensationen skal udbetales kontant, ved bankoverførsel eller bankcheck. Hvis flyselskabet ønsker at udbetale kompensationsbeløbet i rejsekuponer eller andre tjenester, skal du give din accept af dette på skrift.

Flypassagerer er berettiget til kompensation på op til 4.500 kr. pr. passager, hvis der foreligger en aflysning af flyafgange, der ikke er grundet ”usædvanlige omstændigheder”.

 

Har du ret til erstatning ved aflyst fly?

Hvis du har haft udgifter på grund af flyaflysningen til eksempelvis køb af nye billetter. Måltider, mistede hotelovernatninger på ankomststedet eller forplejning, kan du have ret til erstatning ved aflyst fly.

 

Henvend dig til flyselskabet

Flyselskabet skal udlevere et skriftligt dokument med dine rettigheder til dig, når dit fly er aflyst. Får du ikke dokumentet med dine rettigheder, kan du henvende dig til flyselskabet.

 

Få hjælp til din klage

For at opnå din retmæssige kompensation kan du få hjælp af flypenge.dk, der med deres erfaring hjælper dig med at føre sagen om kompensation. Deres mission er at gøre dig glad - hvis du er glad, bliver de glade. Det kan spare dig for mange timers arbejde og stress.

De kører med princippet ”no cure, no pay”, hvilket med andre ord vil sige, at hvis de ikke vinder sagen for dig, skal du ikke betale en krone. De får derfor kun noget ud af det, hvis du også selv får penge ud af det.

Skriv en kommentar

Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.

Lav din egen hjemmeside med NemmeHjemmesider.dk

Gitte fra sønderjyskhundeklip.dk "Jeg er utrolig imponeret over jeres utrolig gode service"