Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
At lægge billeder op   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9148 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- At lægge billeder op
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 At lægge billeder op

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Birgit H-J

5 Indlæg

Skrevet - 27 March 2012 :  11:55:50  Vis Profil
Hvorfor beskærer man ikke sine billeder og undlader at bruge blitz inden man lægger dem ud her?

Hvis man kan finde ud af at lægge billedet op, så kan man vel også finde ud af at få det til at se optimalt ud inden man gør det. Der findes masser af gratis billedbehandlingsprogrammer på nettet bl.a. Picassa og Gimp.

Det undrer mig også at man undlader at gøre rede for målene på billedet, og i det hele taget at beskrive hvordan- og med hvad billedet er lavet.

Man skulle mene, at hvis man har i sinde at sælge sine billeder her, så må man også sørge for at visning og beskrivelse er optimale?!?

Er det fordi man ikke tager sig selv helt alvorligt??

På mig virker det lidt sjusket. Hvad mener I andre?
Jeg har skrevet en blog med samme tekst

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 March 2012 :  12:29:16  Vis profil
Du har helt ret, alle de emner du nævner er noget vi burde overveje inden vi uploader. Et af problemerne er at det ikke er sikkert at de mål man angiver, kommer med i beskrivelsen, ---- jeg har længe skrevet målene i beskrivelsen for hvad nytter det at man ikke kan uploade uden at angive længde og bredde, når det så ikke bliver brugt.
Jeg vil tro der er brug for en vejledning i hvordan man bedst præsenterer sine billeder, -- er det f.eks. en ide at lade fotoet dække ramme og et lille stykke væg så man får en fornemmelse af billedet på væggen, det er en af de ting jeg har overvejet og jeg har ved nogle af mine billeder hvor størrelsen kan være svær at bedømme netop beskåret sådan at man ka se det er et maleri, -- så man ikke ska gætte om det er et A4 eller et A0 billede. Blitz har intet at gøre ved amatør foto's af malerier ; --- en profesionel fotograf ka måske få det til at fungere, men de fleste kompakt kameraer duer ikke til den type foto's og farverne samt genskin kan totalt misvise et maleri. Samtidig er blitz slet ikke nødvendig, hvis man bruger et stativ til kameraet.

Jeg vil som sagt give dig helt ret, og det er jo et generelt problem. Så jeg vil opfordre til at der bliver skrevet en vejledning.
Gå til toppen af siden

Birgit H-J

5 indlæg

Skrevet - 28 March 2012 :  12:42:28  Vis profil
Jeg kunne også godt tænke mig at I ville tilføje en teknisk specifikation på de billeder I lægger op.
Hvordan er de lavet? Er der benyttet olie eller akrylmaling.

Jeg vil gerne have så mange oplysninger som muligt om det jeg ser på, og jeg ville da heller aldrig som meget som overveje at købe noget jeg ikke kender målene på eller ved hvordan det er lavet. Det kunne jo være et fotografi man bare har kørt ud af sin printer

I vil da også gerne kunne sælge jeres billeder ikke? Skulle man mene når der nu er sat pris på mange af dem.

Og mange tak for din respons SilverScreen
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 28 March 2012 :  17:46:12  Vis profil
Jo, -- når jeg uploader nye foto's pt. skriver jeg tit en standard forklaring om tekniken, men det ka osse være svært, for når jeg skriver "digiterede multi stencil airbrush teknik", så forstår jeg godt hvis folk undrer sig for det kræver jo at "Digtieret multi stencil airbrush teknik" er forklaret et eller andet sted. Når man som jeg experimenterer eller lader experimentet danne grundlag for det billed mæssige skal enten maleriet være sådan at man ikke er i tvivl om at det er noget særligt, eller folk skal forstå at der er andre tekniker end de tradisionelle og at der osse foregår en masse spændende udvikling, i det mere experimentelle af kunsten. Så det sætter både store krav til den der uploader den type malerier men osse til dem der kigger på dem og så er det måske ikke så vigtigt at folk detaljeret ved hvad "digiteret multi stencil airbrush teknik" er for noget, for om ikke andet ved de at maleren gør noget for at fortælle om sine billeder.
Gå til toppen af siden

Birgit H-J

5 indlæg

Skrevet - 29 March 2012 :  09:06:10  Vis profil
Mener du ikke digitaliseret?
Har slået ordet digitere op - og sorry, det findes altså ikke.
Så måske er det derfor folk ikke forstår når du skriver "digiteret multi stencil airbrush teknik"

Men jeg forstår det nogenlunde hvis det betyder at du digitaliserer flere stencil airbrushteknikker
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 29 March 2012 :  11:30:39  Vis profil
Nej nej, den er god nok, digiteret er at tegne vectorer altså linjer, fra punkt til punkt. Det er en lidt speciel måde at tegne måske men den fungerer fint med digitale metoder hvor man jo beskriver linjer fra punkt til punkt.

Men man ka jo ikke gøre sin beskrivelse til et kursus i maler tekniker så det folk først bliver præsenteret for er jo det foto der bliver uploaded og jeg ka tit blive i tvivl, for det sker ret ofte at det er svært at se om der er tale om noget i A4 størrelse eller om det overhovedet er malet på lærrede samt hvilken størrelse. Sagen er at vi jo skal oplyse størrelsen længde og bredde, Men det ser man jo først når man trykker på den udvidede beskrivelse af billedet.

Edited by - SilverScreen on 29 March 2012 12:08:32
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000