Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
VÆRDIDEBAT   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9148 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- VÆRDIDEBAT
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 VÆRDIDEBAT

Print venligt
Næste side
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne
Side: af 2

Poul Lyda

17 Indlæg

Skrevet - 28 October 2011 :  22:05:44  Vis Profil
Ved at tiltale et mindretal af sidens brugere taber i fokus og egentlig målgruppe, de billedskabende som ikke nødvendigvis er de betalende...........

Ellers skulle man tage skridtet fuldt ud og gøre siden til et betalingssite, et fast beløb, så man slipper for denne signalforvirring, og små betalinger i tide og utide, så sidens energi og fokus bruges på det, som det drejer sig om, det billedskabende, Jeg mener personligt, at det er et fejlskud, at " shoppen" og "indkøbskurv" og lignende features fylder så meget på siden som det gør. Det giver mig det indtryk, at forbrugselementet er vigtigere end det billedskabende. Det gælder om at gøre sidens layout så enkelt og klart som muligt.

Bedste hilsener

Poul

Poul Lyda

17 indlæg

Skrevet - 28 October 2011 :  22:13:32  Vis profil
F.eks Ordet " Plusprofil " skurrer i mine ører.Plus i forhold til hvad ? Bliver den røde farve stærekere, så ?
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  12:48:49  Vis profil
Hej Poul

Tak for dit indlæg. Vi foretager løbende en afvejning af hvor meget det ene må og bør fylde frem for det andet på sitet og dine tanker er relevante for os.

Jeg forstår dig sådan, at du synes, at vores services fylder for meget på sitet. Jeg tror det handler om, hvad man fokuserer på. Kigger du eksempelvis på oversigtssiden for kunst, er de ting du kan købe kun repræsenteret i den smalle højrekolonne. Det store område i midten er reserveret til kunsten.

Vi vil meget gerne være den foretrukne site - også for de der ikke betaler for at bruge den. Det er også derfor, at vi har en markant mere fordelagtig gratis-profil, end jeg har set på andre kunstnersites: 40 billeder og ret til at deltage i stort set alt siden tilbyder.

Vi har også brugt rigtig meget energi på at finde skribenter og præsentere interessante artikler - også gratis - men det har vist sig særdeles vanskeligt, at få det til at køre stabilt. Det er ikke med vores gode vilje at der ikke er flere artikler, som jeg husker at du efterspurgte engang. Sådan er det bare blevet, fordi der er så uhyre få, der har henvendt sig som skribenter. Man kan så sige, at vi måske ikke har været dygtige nok til at at indfange skribenterne.

Penge er i min optik noget kedeligt noget at snakke om, men desværre er de nødt til at være der, for at sitet ikke lukker. Det er tæt på umuligt at tjene penge på annoncer i vores niche, så derfor er vi nødt til at tage penge for de ekstra services vi har. Fx har PlusProfilerne 300 billeder og bruger dermed ekstra plads på disken.

Med 170.000 årlige besøgende kan vi ikke ligge på et lavpris webhotel, men er nødt til at bruge de professionelle og de koster også mange penge.

Som jeg begyndte med, så handler det om at finde balance i tingene. Vi tager din henvendelse super seriøst og vi vil internt diskutere, om balancen lige nu er den bedst mulige.

Mvh
Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
href="http://KunstnerKontakt.dk">KunstnerKontakt.dk
ArtExclusive.dk
href="http://nemmehjemmesider.dk">NemmeHjemmesider.dk
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  12:51:26  Vis profil
quote:
Originally posted by Poul Lyda

F.eks Ordet " Plusprofil " skurrer i mine ører.Plus i forhold til hvad ? Bliver den røde farve stærekere, så ?

Det hedder PlusProfil fordi du får alle de gratis features + en række fede bonusfeatures.

Mvh
Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
ArtExclusive.dk
Gå til toppen af siden

Poul Lyda

17 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  13:24:09  Vis profil
Jeg synes det er problematisk, at i mange af jeres indlæg er det de såkaldte plusprofiler i henvender jer til, altså en indsnævret målgruppe, men mange tak for svaret.

Bedste hilsener
Poul
Gå til toppen af siden

Poul Lyda

17 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  13:37:20  Vis profil
I forhold til artikler, så kunne man overveje at kontakte kunsthistorie studerende, kultur og æstetik eller lignende. Man skulle tro, at der var nogen der som ville brænde for at skrive spændende artikler. Noget som de senere ville kunne skrive på deres cv.
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  13:56:01  Vis profil
Jeg har sæsonkort til det lokale fodboldsholds kampe. Det betaler jeg over 1000 kr. for årligt og jeg synes det er mange penge. Men jeg vil gerne betale fordi jeg synes, jeg får noget godt for pengene. Jeg betaler også for at have tag over hovedet, mad i maven og en bil at køre rundt i. Ting jeg vælger at prioritere frem for noget andet. PlusProfil koster 1 kr. om dagen og enhver må jo gøre op med sig selv, om de bruger siden så meget, at man vil lægge nogle penge i den. Man må prioritere - vil jeg bruge den krone her eller et andet sted.

Alle der bidrager til siden får noget retur. Nogen gør det økonomisk og får fx større eksponering og plads. Andre skriver blogindlæg og artikler, og de bliver fremhævet på forsiden og får ad den vej eksponering.

De seneste nyheder har handlet om at vi gerne vil møde jer brugere "in real life" til Kunst For Alle, at vi har brugt en dag på hotelværelset i Kbh til at lave en række smårettelser som gør sitet lettere at bruge - for alle brugere - og at vi har landet en superpræmie til de der stemmer i finalen af Årets Værk, som i øvrigt også var gratis. Derudover var der et indlæg om, at vi giver ekstra plads til PlusProfilerne - dem der er med til at holde sitet gratis.

Med al respekt, så vil jeg mene, at det handler om hvad man fokuserer på. Men vi tager din kritik til efterretning og vil som sagt tage en intern vurdering af om balancen er rigtig.

Mvh
Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
ArtExclusive.dk
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  19:25:23  Vis profil
quote:
Originally posted by Poul Lyda

I forhold til artikler, så kunne man overveje at kontakte kunsthistorie studerende, kultur og æstetik eller lignende. Man skulle tro, at der var nogen der som ville brænde for at skrive spændende artikler. Noget som de senere ville kunne skrive på deres cv.

Tak for tippet.

Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
ArtExclusive.dk
Gå til toppen af siden

Poul Lyda

17 indlæg

Skrevet - 29 October 2011 :  19:45:44  Vis profil
Når først fodboldkampen er i gang, så tænker man ikke over ens betaling, men nyder slagets gang. Jeg mener betaling på siden burde kunne gøres på en mere elegant måde, så det ikke minder om en tur i det lokale supermarkede..... men når det er sagt, så er jeg glad for de ting og kontakter som siden hidtil har givet mig.
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 01 November 2011 :  11:35:15  Vis profil
Jeg har jo gået frem og tilbage på forskellige sites, alt efter hvad de tilbyder men især i forhold til hvad jeg gider læse. Her handler det måske ikke så meget om hvad de meget snævre grupper der er nævn ønsker, for meget specialicerede udgivelser vil altid ha en meget smal læserkreds. Modsat dagens avis, hvor man jo altid ka vælge at fravælge det man ikke gider læse. Naturligvis ka man se malerne som en kunde gruppe som ønsker bestemte tilbud men det er ikke den vinkel jeg har set det fra tværdigmod er medlemmerne her både spillere og tilskuer, men de der alene vil læse hvilket nok er de fleste af dem der kommer udefra, finder ikke set store incitament, til at betale for dagens historie for der er ikke nogen. Faktisk syns jeg der er sket en alvorlig ned prioritering af det der gør sitet levende. Sagen er jo at der er masser af kunst sites hvor der fra dag til dag intet andet sker, end at 20 nye billeder macherer gennem forsiden og det man så ser er de sidste tre. --- det er så alt der sker. Men der er sites der har taget konsekvensen tiltrods for at malerne mere ses som potentielle kunder til sitets kunst tryk, -- altså hvem mon køber malerier, jo det gør nok malere, --- en tilgang der har skabt en masse "kunst sites" der i virkeligheden blot er et dække for en print service. Men selv ArtWanted har et bagkatalog med en mængde artikler, snak mellem medlemmer, råd og præsentationer, og jeg gætter på at de har indset at deres for side er så kedelig medmindre man er maler eller vældig optaget af hvilke nye billeder der er blevet uploaded og det er nok de færreste -- tværdigmod vil flertallet nok ha noget andet og mere levende, end en automatiseret for side, hvor det eneste der sker, er nye billeder der vises i vilkårlig tid, indtil de næste presser dem af banen.
Men maler man og vil man gerne med på et site, hvad er det så man har behov for ? Måske ska man se det fra en helt anden vinkel, for hvis du køber et skilderi vil de fleste jo gerne vide noget om maleren, måske ku læse noget om hvad der rører sig i tiden, ku vælge mellem dem man syns har mest på hjertet og hvad det angår, er et levende site en absolut fordel hvis man gerne vil følge med i hvad der rører sig i tiden. Men hvis der ikke er nogen rigtig kunst rettet diskution er dette ikke "dagens avis", det er "dagens tilbuds avis" og forskellen burde være indlysende, for produktet vil være mere foretnings orienteret end kulturelt orienteret. Hvis jeg skal give et eksempel så vil jeg tro at printede malerier er et godt eksempel. For hvis ikke malerne har et sted hvor de ka sige at digitalt tryk er tidens malerkunst på lige fod med litografier, og argumentere for det, så tror jeg det digitale tryk har væsentligt sværere ved at blive helt accepteret.En sådan diskution skal osse opstå et sted, men der er det begrænset hvor mange steder der findes, tilgengæld er jeg sikker på at det er den slags sites, der bliver læst som fremmer meningsudvekslinger indenfor kunsten. Men som sagt, dette var kun et tilfældigt eksempel --- der er rigeligt i tiden, hvor kunsten har et bud. Kunsten er trods alt mere end en foretnings model.
Gå til toppen af siden

Poul Lyda

17 indlæg

Skrevet - 01 November 2011 :  13:59:33  Vis profil
En anden måde at skabe artikler, er at lade to brugere debatere et emne. Der hvor den ene stopper op, tager den anden over i et krydsfylt til videre behandling.
Gå til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne Næste emne  
Næste side

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000