Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Årets Værk   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9148 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Årets Værk
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Årets Værk

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

maksen

6 Indlæg

Skrevet - 06 October 2011 :  14:38:50  Vis Profil
Så den der vinder årets værk 2011 er den der har fået flest mennesker til at indtaste deres email og stemme på et værk, har jeg ret?

Det syntes jeg er noget fis. Jeg kunne da sagtens spamme folks emails, diverse forumer og facebook for at få dem til at stemme. Jeg bliver fristet til at sige at jeg let kunne få 100+ stemmer på én dag. på en sort .jpg-fil jeg havde lavet i MS-Paint.

Hvis jeg har taget grueligt fejl af dette koncept så tag jer ikke af ovenstående.

Mark Wiggers

1234

157 indlæg

Skrevet - 06 October 2011 :  21:17:45  Vis profil
Hej Mark

Ideen var at lave en folkeligt alternativ til KunstTalent hvor vinderne udpeges af en udvalgt elite. Og lad mig understrege at jeg ikke ser noget negativt i ordet elite - eller folkelig for den sags skyld.

Konkurrencen gør at der kommer en masse nye ikke-kunstnere ind på siden og på den måde bliver kunsten eksponeret. Vi har hørt fra flere af deltagere, at de har fået en masse gode kommentarer med på vejen fra folk, der har opdaget dem via Årets Værk.

Vi kan se at konkurrencen har delt vandene - nogle er som du utilfreds og andre virker rigtig glade. Antallet af deltagere er steget runde for runde, så det virker ikke til at folk bliver skræmt væk i stor stil.

Vi vil selvfølgelig evaluere efterfølgende - og måske kan vi ramme en form så alle bliver tilfreds?

Mvh
Knud
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 09 October 2011 :  12:26:46  Vis profil
Det er ikke nogen kritik, men det er ret tit dette er et problem. Fint at der fokuceres på den måde, men alt for ofte får jeg mails ala' "stem på mit værk, jeg mangler kun 10 stemmer for at vinde".

Det er ærgeligt når der ka stemmes på den måde, og det ødelægger intensionerne, ---- efter min mening er det bedre at måle hvor mange der kigger på billederne, selvom det ka jo osse omgås ; "kig ind på mit billede på addressen xxxxx" --- Der er næppe nogen løsning, bortset fra at admin indser at trafik intet siger om den kunstneriske kvalitet, og skaber løsningen udfra det faktum.
Gå til toppen af siden

Daniel Goldenberg

6 indlæg

Skrevet - 11 October 2011 :  09:48:19  Vis profil
Hos det konkurrerende site Cybergalleriet, har man også muligheden for at stemme på hinandens værker, og da jeg tit får mange, endda i nogle tilfælde flest stemmer, ville jeg også deltage her. I modsætning til Cybergalleriet hvor det kun er æren man stemmer om(ingen udefra kan se at man har fået stemmer) er der her noget at vinde for - derfor undrer det mig ikke at man kan kabre stemmer hvis man er ihærdig, noget jeg nok hverken har talent eller interesse for ... Men det er nok sådan på næsten alle sites i Cyberspace, de mest flittige får mest opmærksomhed.
Gå til toppen af siden

maksen

6 indlæg

Skrevet - 11 October 2011 :  23:34:22  Vis profil
Jeg syntes i det mindste ikke at det skal være "årets værk".. for det er det jo ikke.. det er højst sandsynligt årets mest spammede værk..

selvfølgelig skal der være plads til den slags konkurrencer. Jeg syntes bare det er synd at kalde det årets værk. Og ærligtalt orker jeg ikke at sende et link rundt til hundredevis af mennesker for at vinde konkurrencen. Jeg ville dog gerne vinde årets værk, hvis det ikke var på den her måde det foregik. Måske skulle man kalde det "netværks konkurrence" "eksponerings konkurrence" "fanbase konkurrence"?.. Der var en lignende konkurrence for et par år tilbage der hed "stor kunst" på www.stor-kunst.dk, og der skulle folk blot klikke på et hjerte udfra ens billede. Der var ikke grænser for hvor elendige de vindene værker var. Det var lige fra hæslige photoshop billeder til pixelerede ms-paint tegninger. Og det værste var at vinderne fik lov at udstille på et galleri med et event tilhørende. Jeg gadvide om nogen andre end vinderne kom til ferniseringen.

hehe, jeg ærgrer mig helt over at jeg ikke her, lavede en tegning hvor der blot stod, "dette er ikke årets værk", og så fik 1000vis af mennesker til at stemme på det :P

nåja, men det er ikke for at virke som en sur én, for jeg syntes siden her har udviklet sig helt vildt! og jeg syntes det er fedt med konkurrencer der tilmed har premier :) det er fedt hvad i har stablet på benene her.

Mark

Edited by - maksen on 11 October 2011 23:44:48
Gå til toppen af siden

Rikke Roger Reif

111 indlæg

Skrevet - 13 October 2011 :  08:00:21  Vis profil
Tænker lidt at vi skal passe på ikke at gøre os selv mere hellige end vi er... For grundlæggende så handler den her konkurrence vel om eksponering mere end den handler om at vinde.

Vi vil vel alle sammen gerne have eksponeret vores værker og vi mener vel alle sammen at det vi laver fortjener at blive eksponerer og vi har vel alle sammen en eller anden form for stolthed over det vi laver, uanset at andre vurderer ens kunst til at være "hæslige Photoshop billeder" (hvad der så end er galt med photoshop billeder).

Og denne konkurrence tilbyder eksponering, og den bedste eksponering får man altså hvis man har sine billeder liggende på den første side og ikke på side 2,3,4,5,6,7,8 eller 9 - så derfor bliver det væsentligt at få folk til at stemme, så man kan komme om på den første side. Og det bliver væsentligt at få billeder med i finalen, fordi det giver en endnu bedre eksponering...

Så hvis folk får nogen til at stemme på sine værker - jamen så fred da være med det - vi gør vel alle sammen en indsats for at få vores værker eksponeret - på den ene eller den anden måde.

KH og rigtig god dag
Rikke

Mange hilsner

Rikke Roger Reif
http://Enartkunst.dk
Gå til toppen af siden

Soda

2 indlæg

Skrevet - 24 October 2011 :  01:58:22  Vis profil
Jeg kan simpelthen ikke finde rundt,- og ud af hvordan man gør, koster det 299,- at tilmelde sig årets værk eller hur?
Gå til toppen af siden

Soda

2 indlæg

Skrevet - 24 October 2011 :  02:00:47  Vis profil
Når jeg klikker på deltagerne kan jeg se en ud af 9 sider...det kan ikke være helt rigtigt vel?
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 24 October 2011 :  09:36:33  Vis profil
Hej soda

Tilmeldingen til årets værk er lukket for i år, det er kun finalen som mangler at blive afviklet og den begynder den 1. November.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Groth

49 indlæg

Skrevet - 25 October 2011 :  15:38:46  Vis profil
Jeg må også sige at jeg finder Kunsttalent med et bredt dommerpanel langt mere attraktivt, og kan godt undre mig at man finder flere billeder af samme kunstner som er gået videre efter eks. 3 runde, jeg kan sagtens acceptere at mine egne billeder ikke er gode nok, og heldigvis er smag så forskellig, men må sige at der er enkelte man godt kan undre sig over at de skulle være blandt de 10% bedste og så ligefrem 3 gange.
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 28 October 2011 :  13:31:26  Vis profil
Ja, kunst er jo ellers opdelt i genrer, altså abstrakt, naturalistisk, osv. Der ka man så se hva der i dag tiltrækker flest stemmer. Grunden til at man ellers sætter kunsten i kasser, er jo at de forskellige typer, sætter vidt forskellige krav til kunstnerens kunnen, evner intensioner, og engagement. Nogle ting kræver 5 minutter, andre et halvt år og det er de ting der kræver 5 minutter, der er oppe i tiden -- groft sagt og uden at gøre det ene "bedre" end det andet.

Jeg foretrækker at lukke øjnene og træde tre skridt baglæns --derefter tømmer jeg skærmen for tanker og så åbner jeg øjnene og det første jeg tænker, passer tit med hvilken kunstnerisk værdi skilderiet har. --- Der ku det være svært for mig at "vælge" for selvom jeg ikke har noget mod abstrakt maleri, så er det sjældent noget i den grad træder frem for andet, at jeg ka sige at et bestemt billede er "det bedste". Næ for mig skal der mere til. Så måske har jeg ikke så meget forstand på kunst, men det er jo noget der ikke bliver snakket så meget om, altså hvilke krav man ka sætte til den enkelte kunstners tilgang til andres værker.
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000