Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Til ALLE kunstnere der gerne vil blive set herinde   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9145 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Til ALLE kunstnere der gerne vil blive set herinde
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Til ALLE kunstnere der gerne vil blive set herinde
 Emnet er låst
 Print venligt
Forrige side | Næste side
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne
Side: af 3

6 indlæg

Skrevet - 22 April 2013 :  15:52:35
Hej Anne

Du må meget gerne lave et kunstnerportræt om mig og mine billeder.

De værker, jeg maler, kommunikerer med beskueren på flere planer.

Dvs. at de både indeholder "et plan", der møder øjet (farver/farvesammensætning, teknik, motiv), på et andet plan indeholder symbolik, der kommunikerer med sindet (vores oplevelser og erfaringer), -og på et tredje plan kommunikerer med vores følelser.

Jeg er autodidakt maler, har taget flere uddannelser hos Steen Kofoed, Lighthouse, hvilket har hjulpet mig med at "pakke min evne" ud. Jeg har altid tegnet, er uddannet folkeskolelærer i billedkunst, men har aldrig taget en egentlig kunst-relateret uddannelse.

Jeg er ikke i tvivl om, at mine uddannelser indenfor brugen af mine psykiske evner, har sat skub i udvikling indenfor maleriet. Se mit nyeste maleri "Længsel", som eksempel herpå.

Kig på http://www.kunstsite.dk/kunstner/Lysbilleder

Det ville være dejligt, hvis flere får mulighed for at opdage mine billeder

Kh Trine Helt Veje

Edited by - Trine Helt Veje on 22 April 2013 15:55:07
Gå til toppen af siden

Lene Vilslev

2 indlæg

Skrevet - 09 May 2013 :  20:19:33  Vis profil
Hej Anne.
Jeg vil da gerne melde mig til et kunstnerportræt. Herunder et uddrag fra en anmeldelse af Kirsten-Marie Hedeland
"Lene Vilslevs malerier oplever man en ligeså levende og dynamisk verden, som findes i de mennesker, hun skildrer. Malerierne syder af energi og bevægelse, som omhandlede de livets opståen, eksistensen, forgængeligheden og naturens kraft. Det er de store tanker, Lene med sin fortolkning i malerierne henter frem i os. Naturen og dens kraft afspejler sig i høj grad i Lenes billeder og spiller også en væsentlig rolle, hvilket fornemmes i valg af farver, deres sammenspil og intensitet. Kompositionen i maleriet leder tankerne hen på landskabelige scenarier, himmelrummet med den kølighed og forundring, det vækker, og jordens indre med sin varme og kraft.
Organiske former glider ind og ud mellem hinanden, rundt om og i hinanden uden nogen egentlig start og slutning. Det hænger bare sammen og forbliver sammen. I Lenes maleriske univers oplever man på én gang det voldsomme i styrken, urkraften som hentes fra dybet, og samtidig er der også en vis sødme og skrøbelighed over det. Man får fornemmelsen af bobler, der brister indeni, hvor den indre lyst, energi og kærlighed springer ud."
© Af Kirsten-Marie Hedeland, gallerist og skribent ved Kunstavisen (april 2013)

Lene Vilslev
Gå til toppen af siden

Anni Koch-Knudsen

2 indlæg

Skrevet - 10 May 2013 :  10:38:25  Vis profil
Det vil jeg da meget gerne.
Jeg har malet siden 1995 med start i intuitiv oliemaling, som jeg har undervist i siden 1998
Billedet er altid i et større eller mindre grad et udtryk for det der sker inden i udøveren. Graden er afhængig af, om der bliver malet fra hjertet eller fra hjernen.
Billederne kan på den måde blive en bevidsthedsgørelse af problemstillinger, blokeringer og kan bruges til større selvforståelse kombineret med løsninger og nye måder at forholde sig til livets udfordringer.
Derudover er valg af farver også en meget interessant måde at blive klogere på, hvad billedet fortæller
Dette bruger jeg som underviser og i mit øvrige arbejde - et billede malet fra hjertet er en helt personlig historie, jeg læses sammen med den, der maler/tegner .
I mine egne billeder får jeg selv meget information til gavn for mit liv - derfor er mine billeder også så forskellige.
Du kan se mere på min helt nye hjemmeside www.artannikochknudsen.dk
Jeg arbejder som clairvoyant, medie, terapeut m.m.

Mange Hilsener
Anni Koch-Knudsen
quote:
Originally posted by Gammelgaard

Hej Allesammen!

Jeg er blevet skriver for sitet og har fået til opgave at skrive artikler eller kunstnerportrætter om dygtige kunstnere herinde..
Jeg har allerede kontaktet nogle kunstnere som jeg elsker , ift. at deltage, men jeg synes også at i selv skal have lov at melde jer til, hvis i mener det er noget for jer! Jeg kan som sagt ikke have øjne og øre ude og lægge mærke til alles kunst..

Så hvis i mener jeres kunst har noget spændende at byde på og at i vil deltage i et kunstnerportræt, så skriv endelig - og gerne med begrundning for at jeg skal vælge jer!

Jeg sorterer selv i det og kontakter jer hvis jeg er interesseret.. Men hvis i bliver ved med at skrive og vise nye værker, skal i nok blive valgt snart..

Anne Gammelgaard

Anni Koch-Knudsen
Gå til toppen af siden

6 indlæg

Skrevet - 12 May 2013 :  11:53:13
Hej.

Du må meget gerne tjekke mine billeder ud på www.hannaskov.dk
Jeg er en ung kunstner på 24 år, der maler oliemalerier, og tegner illustrationer med promarkers, pen og kridt.
Jeg er ved at udvikle min egen stil og verden, jeg håber du finder det interessant!

Venlig hilsen Hanna Skov.

-stay creative.
Gå til toppen af siden

nørholm

2 indlæg

Skrevet - 20 May 2013 :  12:52:59  Vis profil
Hvis det ku' ha' interesse, for andre, hvad jeg går og hygger mig med i men fritid, er jer også villig. Er ikke typen der kan snakke stolpe op, og stolpe ned, om mine malerier. Ta' dem som de er, og dermed basta.----
Jan N
Gå til toppen af siden

rikke mandrup

1 indlæg

Skrevet - 23 May 2013 :  11:12:49  Vis profil
Hej Gammelgaard.
Jeg laver vægmalerier til institutioner, hospitaler, plejehjem etc. Jeg synes det er sjovest/vigtigt hvis vægmaleriets funktion ikke kun er udsmykning af en væg, men også har et reelt formål, og dermed kan beskuerne også bruge malerierne til noget. Det betyder at man på skoler kan male "regne-skove", bogstavs-jungle,"find-Holger"/flunker bogs princippet med opdagelser i vægmaleriet. På dement afdelinger kan malerierne bruges som afledningsmanøvre, så beboerne ikke går ud fra afdelingerne og farer vildt.

Jeg vil nok hellere kalde mig en håndværker end end kunstner.Men da proportionerne på malerierne er lidt større end dem der normalt omtales her på sitet ( 3x3 meter, 3x9 meter osv.) kunne det være, at det var sjovt, at få en lidt anden vinkel med på, hvad malerier også kan bruges til. Og man kan sige, at selv om disse malerier aldrig ville kunne hænge på et fint galleri, så har hvert vægmaleri berørt en stor del mennesker, fordi de er lavet i offentlig rum. Klik på http://www.junglemaleren.dk/ hvis du synes det kunne være en ide!
Jeg har været igang med firmaet siden 2008, så en del vægmalerier er det da blevet til.
Mvh. Rikke Mandrup, alias junglemaleren.dk

Rikke Mandrup
Gå til toppen af siden

Nygaardfriis

2 indlæg

Skrevet - 24 May 2013 :  16:08:27  Vis profil
Hej Du er også altid velkommen til at kigge ind på min side her, samt www.nygaardfriis.dk hvis du synes mine malerier er interessante
God weekend :)
Hilsen Kirsten

Nygaardfriis
Gå til toppen af siden

Mette Enøe

2 indlæg

Skrevet - 01 June 2013 :  12:16:30  Vis profil
Glaspatch Kunstmosaik v. Mette Enøe
Kan ses nærmere på www.glaspatch-glaskunst.dk

- Glad glashilsen Mette Enøe

Glad Glashilsen Mette Enøe
Gå til toppen af siden

vivian

3 indlæg

Skrevet - 03 June 2013 :  19:34:31  Vis profil
Du er da velkommen til at kigge ind på min side.

www.Artofviko.dk

Maler akryl maling. Udstiller endvidere online på Danishartgallery og paintings i love.com
Gå til toppen af siden

Gitte Brandstrup

12 indlæg

Skrevet - 04 June 2013 :  13:58:23  Vis profil
Hej Anne. Jeg er billedkunstnere. Jeg maler abstrakt. Jeg mener helt sikkert jeg har noget at byde på...har også en historie om hvordan jeg fik startede op på dette spændene univers. Kik ind her på min side eller www.livetsgalleri.dk
Gitte Brandstrup
Gå til toppen af siden
Side: af 3 Forrige emne Emne Næste emne  
Forrige side | Næste side
 Emnet er låst
 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000