Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9151 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.
Jeg studerer til dagligt på Syddansk universitet, og i den forbindelse er jeg i gang med et projekt hvor jeg undersøger oplevelsen at købe kunst. I den forbindelse håber jeg på at kunne lokke nogle af jer til at besvare et spørgeskema som max tager 2 min. Det ville være en kæmpe stor hjælp for mig. For som i nok ved så bliver projektet lidt sjover når man har lidt data at arbejde med, samt mere valid :D
Hej jeg har netop svaret på skemaet og det gik da hurtigt.
Det er et spændende område hvor vi i dag ser kunst kritiken som ellers skulle vejlede, blive erstattet af en mere eller mindre tilfældig "Likes". Når jeg ser hvilke billeder der får flest "Likes" får jeg lyst til at løbe skrigede bort fordi jeg ved at disse "Likes" erstatter en virkelig og faglig kritik som kunstneren har brug for. Det værste er at der ikke er alternativer til "Likes" og det er altså ikke det billede som indeholder de bedste kvaliteter der tiltrækker flest "Likes". Spørgsmålet om kunst og Webbet overhovedet kan gå hånd i hånd ligger lige for. For hvilken kunst er det som bliver promoveret på webbet når det er "Likes" der bestemmer og hvilke billeder er det der får disse "Likes".