Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Oprydning i reklamer for billedkunstkurser   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9150 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Oprydning i reklamer for billedkunstkurser
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Oprydning i reklamer for billedkunstkurser

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Gerald Nyegaard

9 Indlæg

Skrevet - 31 August 2012 :  13:09:55  Vis Profil
Jeg vil gerne rette en appel til administratorerne på MAS om at få ryddet op i alle de artikler, der tilbyder såkaldte kurser i kunst - billedkunst.

Ved nærmere eftersyn viser det sig ofte, at kunstkurser eller billedkunstkurser, der annonceres for her på siden, i grunden er kurser enten i maleteknik eller kurser i intuition og kreativitet, og intet som helst har at gøre med at undervise brugerne i at lære at anvende billedkunstens metode i deres kunstneriske virksomhed.

Her savner jeg en vis kvalitetskontrol, der frasorterer alle tilbud, indlæg eller artikler, der reklamerer for kunstkurser, der i grunden reklamerer for noget andet, og derved fremstår med misvisende og med falsk varebetegnelse. MAS er i denne henseende platform for noget, der nærmer sig bedrageri, når det drejer sig om kurser, som der skal betales for.

Med venlig hilsen, Gerald Nyegaard

1234

157 indlæg

Skrevet - 31 August 2012 :  13:41:43  Vis profil
Hej Gerald

Mig bekendt har vi ikke listet nogen kurser under artikler.

På forsiden de listet under overskriften: "Kurser" så der er ikke noget bedrag der. http://www.myartspace.dk

Og de bliver slet ikke på forsiden for læsestof: http://myartspace.dk/www/Articles/

Men hvis du falder over fejlplacerede artikler, må du meget gerne sende link til os, så vil vi kigge på det.

Mvh
Knud Østerbye
MyArtSpace.dk

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
href="http://KunstnerKontakt.dk">KunstnerKontakt.dk
ArtExclusive.dk
href="http://nemmehjemmesider.dk">NemmeHjemmesider.dk
Gå til toppen af siden

Gerald Nyegaard

9 indlæg

Skrevet - 31 August 2012 :  20:01:40  Vis profil
Hej Knud,

tak for dit svar.

Mit første indlæg var skrevet ud fra en frustration over at se, at man selv her på MAS ikke kan være fri for useriøse kursustilbud i billedkunst. Nu er begrebet kunst eller billedkunst som sådan ikke noget beskyttet varemærke, og det derfor ikke noget ulovligt i at bruge dette også selv om der tilbydes noget, der slet ikke dækker begrebet. Jeg synes bare, at de såkaldte kunstkursustilbud overskygger de ellers gode faglige bidrag fra alle de erfarne professionelle brugere her på MAS.

Jeg har fejlagtigt brugt udtrykket "artikler" i første indlæg. Der skulle have stået bidrag. Det beklager jeg.

Gå til toppen af siden

LoneRamtung

5 indlæg

Skrevet - 11 September 2012 :  11:38:45  Vis profil
Hvad forstår du ved useriøse kursustilbud ?

Enhver har vel ret til at udbyde et kursus i en given maleteknik, og så er det da op til publikum at sortere i de udbudte kurser og finde lige netop det han/hun har lyst til at prøve.

Et kursustilbud behøver vel ikke nødvendigvis være på "højere niveau". Enhver skal vel kunne deltage i netop det han/hun har lyst til. Et kursus kan være en god mulighed for at få lidt inspiration og/eller lære lidt nye maleteknikker - også for dem som blot maler som hobby hjemme ved køkkenbordet.
En "køkkenbordshobbymaler" kan vel nok lære en anden "køkkenbordshobbymaler" lidt nye arbejdsmetoder.

Vi skal passe på ikke at gøre KUNST til mere end hvad det er !

Lone Ramtung
- se livet i farver
Gå til toppen af siden

Gerald Nyegaard

9 indlæg

Skrevet - 11 September 2012 :  13:50:44  Vis profil
Hej Lone
For så vidt er der ikke nogen "useriøse kursustilbud" i sig selv, jeg skriver om, men "useriøse kursustilbud i billedkunst". Her på siden er der rigtig gode kursustilbud i maleteknik f.eks. Alle har selvfølgelig ret til at tilbyde kurser. Det er jo ikke det, jeg skriver om, men når man kategoriserer et kursustilbud i f.eks. maleteknik eller kreativitet som kursustilbud i billedkunst, bliver det efter min opfattelse useriøst, for betegnelsen "billedkunst" hentyder til den billedkunstfaglige metode kunstneren anvender, det som man ellers lærer på gymnasiet og på kunstakademierne. Desværre er der alt for ofte en sammenblanding af de forskellige begreber, og det er denne forkerte brug af betegnelsen "billedkunst", jeg ser som misvisende. Hvad der i sidste ende hensigten med denne manøvre er, må stå i det uvisse. Søger jeg (på f.eks. internettet) efter kurser, der tilbyder en dybere faglig og teoretisk forståelse for billedkunstens metode, vil jeg helst undgå at blive henvist (linket) til kursrer, der i grunden tilbyder noget helt andet.
Jeg er helt enig med dig, at man ikke skal gøre KUNST til mere end det er (som allerede Marcel Duchamp har prøvet at vise os).

Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 11 September 2012 :  21:01:54  Vis profil
Det er dejligt du tager emnet op, men for mig er det ikke det konkrete men alle de sidegevinster dette medfører. Jeg tror ikke jeg ville vælge et kursus i at forholde mig til mine egne kreativitet, det vil nok komme helt af sig selv når jeg har håndværket så meget på plads, at det er en nødvendighed at bruge det. Jeg har til tider undret mig over kurser eller foredrag om det der kommer netop som sidegevinst somom det alene er formålet med ens kreativitet -- for mig er det ikke en personlig udvikling som sådan og jeg beskæftiger mig ikke med maleriet, for at profitere noget i den retning, men for at se et færdigt resultat --- og derefter vil jeg da sikkert vokse med det, men så vokser jeg vel i lige så høj grad med de opgaver jeg giver mig selv. Der må meget gerne annonceres kurser eller foredrag, -- men jeg maler ikke for at gøre foretning eller for at glemme mit maleri i selvpromovering. Selvfølgelig er det godt at kende til virkelighedens skævvredne regler indenfor det etablerede kunstliv, men det er min erfaring at de mest kompetente og alvorligst arbejdende kunstnere, allerhelst vil være foruden. Det er ligesom ikke deres speciale.
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000