Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
at få tegninger/malerier på tryk?   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9145 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- at få tegninger/malerier på tryk?
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 at få tegninger/malerier på tryk?

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Darc

7 Indlæg

Skrevet - 21 December 2013 :  22:05:54  Vis Profil
Jeg går og leger med tanken om at få mine værker på tryk (prints) til brug til videresalg...
Jeg er dog i tvivl om hvor man får gjort dette henne.
Er der nogen af jer der kender til dette og kan guide mig i gang? #128522;

På forhånd tak

"Art is a way of life. It takes time, concentration, practice,
skill and sometimes blood, sweat and tears. Without it I would
not be me ... Inside I consists only of art!" - Jeanne
Petersen

Harris

62 indlæg

Skrevet - 22 December 2013 :  10:38:22  Vis profil
Hvis du bor på Fyn kan du tage en tur ind på Kulturmaskinen i Odens (du kan finde dem på nettet) På mediegrafisk værksted kan du få råd og vejledning og lave print på både lærred og papir, du kan se priserne på deres hjemmeside. Så vidt jeg ved, er der tilsvarende steder i København og Aarhus. Du skal især være opmærksom på at printet skal være farveægte i mindst 75 år (almindelige print falmer i løbet af et par år) og så skal du bruge en god papir kvalitet 250 – 500 gr. med en overflade der passer til dit motiv.
Gå til toppen af siden

Darc

7 indlæg

Skrevet - 22 December 2013 :  22:32:59  Vis profil
quote:
Originally posted by Harris

Hvis du bor på Fyn kan du tage en tur ind på Kulturmaskinen i Odens (du kan finde dem på nettet) På mediegrafisk værksted kan du få råd og vejledning og lave print på både lærred og papir, du kan se priserne på deres hjemmeside. Så vidt jeg ved, er der tilsvarende steder i København og Aarhus. Du skal især være opmærksom på at printet skal være farveægte i mindst 75 år (almindelige print falmer i løbet af et par år) og så skal du bruge en god papir kvalitet 250 – 500 gr. med en overflade der passer til dit motiv.

Jeg bor desværre i Faxe på sydsjælland... Det må være noget nærmere på her :) Jeg kan finde mange steder, hvor det kan laves på nettet. Men jeg tror jeg skal til et sted, hvor de kan scanne/kopiere mine tegninger i en bedre kvalitet end min egen scanner/kamera kan.

Havde slet ikke tænkt på det med farveægtehed osv. Men selvfølgelig skal det være i orden. Ligesom når man tegner, så skal prints jo selvfølgelig være på papir der holder :)
Tak!

Petersen
Gå til toppen af siden

Jane Bøgelund

2 indlæg

Skrevet - 16 January 2014 :  23:46:15  Vis profil
Skal du have plads til at lege og eksperimentere, er photobok.dk en mulighed. Jeg har lige bestilt 20 fotos 20X30 til 139,- incl forsendelse. Så er der råd til at gøre erfaringer også. De laver også print på lærred. Check deres priser og brug dem til forsøgene inden du napper en af "de dyre". Kh Jane
Gå til toppen af siden

Darc

7 indlæg

Skrevet - 20 January 2014 :  15:37:42  Vis profil
quote:
Originally posted by Jane-1276692492

Skal du have plads til at lege og eksperimentere, er photobok.dk en mulighed. Jeg har lige bestilt 20 fotos 20X30 til 139,- incl forsendelse. Så er der råd til at gøre erfaringer også. De laver også print på lærred. Check deres priser og brug dem til forsøgene inden du napper en af "de dyre". Kh Jane

Tusind tak... det ser jeg lige nærmere på :)
Det ville jo klart være en fordel at kunne gøre det lidt billigt i starten, forudsat at det altså stadig er ordenlig kvalitet :)

Petersen
Gå til toppen af siden

Jane Bøgelund

2 indlæg

Skrevet - 20 January 2014 :  16:18:44  Vis profil
quote:
Originally posted by Darc

quote:
Originally posted by Jane-1276692492

Tusind tak... det ser jeg lige nærmere på :)
Det ville jo klart være en fordel at kunne gøre det lidt billigt i starten, forudsat at det altså stadig er ordenlig kvalitet :)

Hvis dine fotos er gode, altså rent pixelmæssig, så bliver printene det også. Jeg har ikke modtaget hverken fotobøger eller fotos der var i dårlig kvalitet:-)
Gå til toppen af siden

1 indlæg

Skrevet - 14 February 2014 :  15:23:16
Kan anbefale et trykkeri i Præstø, der leverer meget smukke tryk.
http://www.grafikogfoto.dk/page.php
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000