Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Kreativt bo- og arbejdsfællesskab   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9145 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Kreativt bo- og arbejdsfællesskab
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Kreativt bo- og arbejdsfællesskab

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Tanja Kaiser

3 Indlæg

Skrevet - 05 September 2013 :  14:15:30  Vis Profil
Kære alle

Vi er en sogneforening som er i gang med at overtage en gammel Købmandsgård, som vi vil sætte i stand. Købmandsgården skal efterfølgende danne rammerne om en masse kreative tiltag, som formidling af natur/kultur, udstillinger, workshops, cafe mm. Men selve hjertet skal være en lille gruppe kunstnere, som sammen får mulighed for at bo billigt samtidig med, at de får arbejdsværksteder og udstillingsmuligheder til rådighed. Det skal være billigt, men samtidig skal kunstnerne være en del af huset. Derudover vil det være muligt, også at kunne invitere andre ind i kortere lejemål - ex. en sommer. Mine spørgsmål til jer er:

Kan man mon finde ca 6, som for ca. 7000 kr/ m2 vil købe sig ind i Købmandsgården - eller at leje sig ind?

Kan det være en fordel at være flere samlet på samme sted - inspiration, udvikling og mere at udstille?

Er der et behov hos kunstnere i at skabe billige bofællesskaber med adgang til udstillingslokaler og værksteder?

Jeg håber, I vil melde tilbage. Projektet har brug for at vide, om der er et behov for sådan et bofællesskab.

Susanne Lindholm

3 indlæg

Skrevet - 09 September 2013 :  11:19:35  Vis profil
Det lyder da spændende men hvor ligger købmandsgården? Jeg er stadig på arbejdsmarkedet og meget afhængig af stedets placering. Hvordan er holdningen til husdyr? Jeg har en kat.
Gå til toppen af siden

Susanne Lindholm

3 indlæg

Skrevet - 09 September 2013 :  11:33:22  Vis profil
Jeg vil lige tilføje at jeg indenfor et års tid formodentlig er på efterløn og fri til at vælge bolig hvor som helst.
Gå til toppen af siden

Susanne Lindholm

3 indlæg

Skrevet - 10 September 2013 :  11:36:47  Vis profil
Du har skrevet en mail til mig, som jeg ikke kan besvare herinde, da du "ikke findes på Myartspace". Hvem er du egentlig?
Du skriver at Købmandsgården ligger i Vestjylland og det er langt væk fra min familie og venner. Det skal friste mere, hvis jeg skal tage en beslutning om flytning.
Og jo, jeg kender andre kunstnere; men ikke nogen der er klar til at flytte.
Gå til toppen af siden

Bettina Brink Petersen

17 indlæg

Skrevet - 03 November 2013 :  14:51:24  Vis profil
Kære Tanja
lad mig høre mere om det , yder rigtig spændende har I en hjemmeside?
mvh Bettina
Gå til toppen af siden

Tanja Kaiser

3 indlæg

Skrevet - 05 November 2013 :  09:42:50  Vis profil
Ja, det bliver rigtig spændende. Vi vil gerne skabe et miljø, hvor man billigt kan få adgang til gode redskaber og store lyse værksteder. Det skal også være muligt at udnytte, at man er flere samme sted, så der er noget at køre efter for de mange turister langs Vestkysten. Vi vil forsøge at skabe internationale netværk og markedsføring. Der skal derfor også være en del formidling tilknyttet stedet.
Vi er meget opmærksomme på at forsøge at dække de behov, man som kunstner har, så vi kan gøre stedet attraktivt. Vi vil derfor rigtig gerne vide, hvad der ville tiltrække Jer i en kortere og længere periode.
Mange hilsner Tanja

Edited by - Tanja Kaiser on 05 November 2013 09:44:40
Gå til toppen af siden

Bettina Brink Petersen

17 indlæg

Skrevet - 06 November 2013 :  06:15:50  Vis profil
Det tænker jeg sagtens der kan være interesse for. Hvor i vest Jylland ligger Købmandsgården?
Jeg tænker huslejen betyder meget. Hvad tænker I det skal koste at bo på stedet med adgang til atellier evt. keramik værksted?
jeg har en gammel blog på min side har du set den?
mvh Bettina
Gå til toppen af siden

Tanja Kaiser

3 indlæg

Skrevet - 06 November 2013 :  14:18:26  Vis profil
Huslejen skal være billig. Det kan også lade sig gøre at være billig samtidig med, at vi vil have noget ordentligt udstyr at tilbyde. Det er lige præcis de råd, vi gerne vil have fra jer. Hvad ville kunstnere kunne betale? Vi trækker jer jo væk fra et fast arbejde øst på!!!!! Det ligger 4 km fra Vesterhavet nord for Ringkøbing. Jeg sender dig noget mere materiale gennem din blog.

Edited by - Tanja Kaiser on 06 November 2013 14:20:06
Gå til toppen af siden

Bettina Brink Petersen

17 indlæg

Skrevet - 07 November 2013 :  20:04:24  Vis profil
ok fint
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000