Forfatter |
Emne |
|
AnKir
11 Indlæg |
Skrevet - 01 August 2013 : 11:09:40
|
Muligvis udstiller jeg mine antik lignede hængedukker sammen med en loppebod med lidt steampunk-tilbehør o. a. brugt på et Gadeloppemarked i Herning d. 7. sep. fra kl. 9 - 15. på Ny Møllevej, Helges vej og Roars vej. Jeg holder til på Ny Møllevej 37.
Det er gratis med en bod og der kan godt blive plads til en udstiller mere med loppeting og kunsthåndværk foran min bopæl. Du skal være velkommen til en hyggelig dag, men tag et bord med dig og evt. en dug - vi har ekstra stole. Kaffe vil der være på kanden og lidt godt til ganen. Hvis det regner lidt, trækker vi ind i garagen, hvis det styrter ned vil det for N. Møllevej nr.37 vedkommende blive aflyst . I alle tilfælde lad mig høre fra dig, hvis du er interesseret i en hyggelig og sjov dag.
Kirsten Anna |
Edited by - AnKir on 02 August 2013 09:33:49 |
|
Per Corell
526 indlæg |
Skrevet - 10 August 2013 : 20:09:44
|
Har du prøvet at lede på webbet efter trend sites eller design sites ? Dine figurer er jo meget specile kunsthåndværk. Mode er der en del sites med, altså sites hvor du kunne finde nogle kunder, samlere eller hvem du ellers tænker på når du laver din kunst. Du opretter din butik med søge kriterier så kunder blot kan søge . Jeg selv må nok indrømme at det i sig selv er en opgave, at oprette udstillingsvinduet, men jeg har netop oprettet en butik med Tshirt kunst her ;
http://bigcartel.com/ |
Edited by - SilverScreen on 10 August 2013 20:12:04 |
|
|
AnKir
11 indlæg |
Skrevet - 11 August 2013 : 13:34:04
|
Hej Silver Screen.
Tak for dit gode forslag og din link. Hvis det er dig der er Motorius, Copenhagen, må jeg siger det er nogle spændende Tshirt du har designet, jeg ved ikke om du er Diamond, en anden designer på sitet, der også designer Tshirt .
Det er nu mest for hyggens og udfordringens skyld jeg modellere og designer hænge-eller sidde-dukker. Amioamio.com eller Etsy ( hvor der er mange skulptører/dukkemagere på) har jeg skam overvejet, men jeg orker ikke alt det bøvl Håber på en hyggelig sjov dag, . Måske skulle man iføre sig lignende klædder som det på mit foto, . Gear på hatten har jeg selv lavet, de er kun rent midlertidig sat på ved hjælp af nipsenåle. Tøj og hat er fra genbrugsbutikker .
Kirsten Anna
|
|
|
Per Corell
526 indlæg |
Skrevet - 12 August 2013 : 19:04:02
|
Hej igen, -- nej det er ikke mig der er "motorius" men får jeg en ide i den retning kan du være sikker på at jeg vil skrive den ned og prøve at skære en stencil, den det jeg maler på T-Shirts er af denne slags og der er rigtigt mange andre tilsvarende stencil klar.
Men jeg har også en del portrætter der vil egne sig
Undskyld formatet men ellers skulle jeg formatere billederne mindre.
|
Edited by - SilverScreen on 12 August 2013 19:09:46 |
|
|
AnKir
11 indlæg |
Skrevet - 12 August 2013 : 20:44:36
|
Hej igen Dine billeder er skarpe fine og i formatet, de giver et klart billede af dit arbejde . Fra et tidligere job kender jeg godt til Tshirt malet med stoftrykfarve. Dine farver er godt trængt ned i stoffets fibre ser det ud til - farvespillet lys og skygge er fint afstemt. De øverste er lidt vovede eller frække Den nederste nøgne kvinde står i en yndefuld positur ,de nederste portrætter kan jeg godt lide.
I det kommende år bliver steampunk den helt store trend, d så du må på med vanten med at skære stencils med mande og kvinde portætter med gear , goggles m.m. Men som jeg forstår af dit indlæg vil du også gøre noget i den dur |
|
|
Per Corell
526 indlæg |
Skrevet - 12 August 2013 : 23:37:48
|
Jo, som jeg ser det er der masser af muligheder og det er også en god måde at få billeder ud i det offentlige rum. Farven er vel nærmest moderne Acryl Tush og efter lange og mange experimenter fandt jeg en additiv, så jeg kan forsvare at sælge mine tryk. Malet bomuldsstof har nemlig ikke været særligt modstansdygtigt mod udvanding af farverne ved vask. Men det er det nu.
Man skal jo også betale extra for fabriks printede trøjer, hvis de skal være af rimelig kvalitet. Men som du ser har jeg endnu ikke sat mit navn på trøjerne, "SilverScreen" er måske ikke det bedste psynonym, men hvas søren ; det er jo bare nogle airbrushede T-Shirts, det skal jo også helst være sjovt.
Endnu sjovere ville det være at begynde at sælge nogle, allerhelst sætte nogle unge i gang med at male og sælge dem ; tænk på hvor elendige ting turisterne bliver tilbudt og som du siger, kvalitets trend og fingeren på pulsen --- det kræver jo en autentisk viden. Det kan jo gøres til priser så der faktisk kan sælges nogle flotte trøjer. Sjovt nok har jeg været lige ved bare at gå igang, men så på den anden side set hellere vente lidt og forberede det bedre.
Før jeg begyndte at bruge Stencil, experimeterede jeg med projectorer, noget som faktisk er et stort og krævende område. Der er forskellige typer projectorer og at vide "hvorfor" med noget der har at gøre med f.eks. et "Episkop", kan bruges som inspiration -- Projectoren stod også i fokus i den tidlige Pop kunst, Dengang blev der også pillet ved formatet, for det var "Episkop kort", man brugte collage på et ca. A5 område, for det er som "vinduet" i et Episkop. Med min metode kan du male hvadsomhelst, men du kan ikke sammenligne den eller selve tekniken med noget, som sagt er det en overaskende teknik, til at male alt og omgå alle problemerne, med at brge f.eks. en overhead. Jeg har flere og har opfundet en teknik ingen anden bruger. Du kan kalde den "Den rigtige måde at bruge en Projector eller en overhead, til at "male efter". Min teknik er hylende simpel og af den type hvor du vil sige "Hvorfor har ingen tænkt på det før" Stencil tilbyder et helt andet resultat end Episkopet, det er to vidt forskellige tekniker, der kan bruges til det samme, rigtigt store malerier. |
Edited by - SilverScreen on 15 August 2013 23:02:17 |
|
|
|
Emne |
|
|
|