Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Lærredstryk   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer

Annoncer

Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 9145 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Lærredstryk
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Lærredstryk

Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Michael Harrig Jensen

28 Indlæg

Skrevet - 13 June 2013 :  17:52:51  Vis Profil
Hej alle sammen! Jeg tænkte på om man selv kan lave lærredstryk eller hvordan? :)

Harris

62 indlæg

Skrevet - 14 June 2013 :  09:33:34  Vis profil
Det kan du godt.
Du kan købe lærred i A4 og A3 som du kan printe på i din almindelige printer eller hvis du bor i nærheden af Odense kan du bruge Kulturmaskinen hvor du kan trykke i kæmpe formater, jeg tror der findes noget tilsvarende i København og Aarhus.
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 15 June 2013 :  12:32:35  Vis profil
Priserne er jo sådan at det er et spørgsmål om det "kan betale sig", selv at printe. For når du har printet, skal lærredet alligevel på en ramme og så er det langt mere praktisk blot at lade et print firma håndtere hele processen. Den store fordel er jo at man kan slå prisen på en bestemt størrelse og en bestemt ramme op i en tabel, læggge sin egen procentsats oveni og derved have en pris for et printet maleri.

Men det har man jo kunnet gøre en del år nu. Mange "Gallerier" på webbet er jo print firmaers butiks lokale på webbet hvor man som udøvende kan komme til at dumpe ind for at opdage at de kun har to typer vare, deres egne færdige printede malerier med deres egne kunstnere eller dig, som privat der vil have et foto printet på lærrede og sat i ramme. Det er jo en diskution der har stået på i årevis og for mit vedkommende har det da betydet at jeg helt og holdent har ændret attitude ; jeg koncentrerer mig om nye tekniker og innovation og henter min inspiration i værktøjerne og nye muligheder som f.eks. stencils til vægmalerier eller airbrush teknik, For man kan alligevel ikke levere noget der kan konkurere med det fabriks printet maleri eller for den sags skyld, en fabriks printet T-Shirt. Man kan enten gå helt ind for de printede muligheder, eller gå sine egne veje hvilket jo helst ikke skal være en gentagelse af hvad der kom før det printede. Men selv gadekunst er tit printet tapet der klæbes op og skal man så "slå dem" eller "slutte sig til dem" ?

Efter min mening skal man bruge de nye muligheder hvis det giver mening og det kan det jo godt i visse situationer -- men så er det bedste måske at gribe det an lidt omvendt, nemlig først undersøge hvilke situationer det er, at det kan "betale sig" at få printet og sat i ramme. Mange vil nok ikke undvære den del --- altså det at forberede lærredet osv. Andre vil hellere kunne bruge tiden på at male. Men forhåbentligvis har de fleste gjort op med sig selv omkring dette.
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 17 June 2013 :  09:59:43  Vis profil
Hej Michael

Hvis du vælger at gøre det via et firma, så kan jeg varmt anbefale de gode folk ude i SumoPix.com.http://www.sumopix.com/
De bor i Århus (gør du ikke også det?) Så kan du evt. spare fragten.

Anyways... De printer i en rigtig god kvalitet og jeg har kun godt at sige om dem.

Og jeg får ikke noget for at henvise dig

Mvh
Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
href="http://KunstnerKontakt.dk">KunstnerKontakt.dk
ArtExclusive.dk
href="http://nemmehjemmesider.dk">NemmeHjemmesider.dk
Gå til toppen af siden

Jensen

12 indlæg

Skrevet - 18 June 2013 :  13:09:19  Vis profil
Jeg tror, at mange ville blive mere end glade, hvis et dansk firma tilbød samme service og udbud som det amerikanske Fine Art America - http://fineartamerica.com. Måske var det en idé til en søstervirksomhed for Myartspace. Jeg melder mig på forhånd som kunde...;)

jensen
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 18 June 2013 :  16:11:11  Vis profil
Er det ikke grundlæggende samme produkter ?
Det var jo over det hele det skete på en gang at man pludselig kunne få først printet på lærrede og derefter lærredeet sat på ramme ved samme lejlighed, tapeter, print der svarer til de tidligere "fotostater", og special produkter som disse lyddæmpende malerier ---- hvilket foresten da er herligt når arkitektur og kunst går op i en højere enhed. Jeg mener da at de fleste danske firmaer tilbyder noget tilsvarende --- det handler vel i grunden om at der bliver udviklet nye stor-printere, nye tekniker som skal sælges som færdige produkter, og om der er dit digitale maleri printet på eller et standard stykke grafik fra et af de firmaer der leverer grafik er i disse firmaers optik jo ligegyldigt for det hanler om kvadrat metre om nye produkter og markedsandele, --- som jeg nævnte er det jo ikke alene malerier i rammer der printes i dag, vi ser også gadekunstnere der slår sig op som tapeserere og tapeserer gavle med forud printede vinyl papir tapet. Mønsteret er så tegnet på Coreldraw eller fotoshop og ligesom i gamle dage hvor de store mestre havde folk til det grove, kan et bystyre jo bestille udsmykning af plankeværker og gavle og få profesionelle håndværkere til at tapesere stakittet eller gavlen uden at den store mester overhovedet behøver at være på pladsen. Vi må vel lære at tage teknologierne og innovasionen med i vores billedmageri, erkende at tiderne skifter og at folk efterhånden ser alle billeder som reklame display's, kunstnerne som foretningsfolk og kunst verdenen som børsnoterede virksomheder. Kunstnerne i jakkesæt.
Gå til toppen af siden

Michael Harrig Jensen

28 indlæg

Skrevet - 18 June 2013 :  17:19:38  Vis profil
tak Knud :D
og jo, jeg bor i århus. Godt nok i brabrand, men håber snart at finde noget meget tættere på byen, da jeg altid skal med bussen 20-30 min for at komme ind til byen :p
Gå til toppen af siden

1234

157 indlæg

Skrevet - 18 June 2013 :  18:01:13  Vis profil
quote:
Originally posted by Lege Artis

tak Knud :D
og jo, jeg bor i århus. Godt nok i brabrand, men håber snart at finde noget meget tættere på byen, da jeg altid skal med bussen 20-30 min for at komme ind til byen :p

De ligger faktisk i Brabrand (eller sådan ca.)
Levede i øvrigt mine første 6 år i Brabrand for små 30 år siden... Uha det er længe siden. Århus må være en fantastisk by at være ung i. Nyd det!

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
href="http://KunstnerKontakt.dk">KunstnerKontakt.dk
ArtExclusive.dk
href="http://nemmehjemmesider.dk">NemmeHjemmesider.dk
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000